dilluns, 11 de març del 2019

ART I ESCOLTISME (19)


Com és lògic, en un col·lectiu tant nombrós com el escoltisme, és molt normal que hi hagi artistes de diferents disciplines. Així ho hem destacat en multitud de posts del nostre bloc, sovint sota l’etiqueta “Art i escoltisme”, la major part d’aquests fent referència a artistes del dibuix i la pintura de diferents països.

No he pogut esbrinar quina de les característiques de la formació escoltista és la que fa que hi hagi una proporció considerable de membres del nostre clan amb una creativitat destacable, però el cas és que es nota.

Es nota, i ho fem notar, és clar. A la llista dels artistes internacionals, hem afegit els nostrats i autòctons. Com en Pepe Figueredo, un autèntic erudit en el tema dels Templers, en Josep Blanc i en Cristòfol Gastó destacats ninotaires, en Walter Cots que es dedica professionalment al teatre (em sembla recordar que quan érem joves ja s’havia guanyat un “badget” d’Histrió).


Però heus aquí que hem descobert molt recentment que tenim un poeta, un encomiable poeta diria jo, i que amb la seva humilitat no ens ha permès que publiquem la seva obra. M’estic referint a l’Enric Cots, “Quique” pels amics. Les mostres de la seva creativitat se’ns han revelat en els whatsapps del xat del Clan.

Com que les mostres ja no són inèdites, hem “robat” els poemes i aquí els teniu.


Atmosfera viva

El dia passa, les hores s’esfumen,
i res no s’atura, la vida m’interroga,
i les respostes es perden en els silencis.

A on estic?, a on vaig?, que he de fer?,
preguntes banals de la quotidianitat,
de realitats canviants dia a dia.

La vida segueix sent vida,
la vida segueix el seu curs, i res no
s’atura en els camins del nostre laberint
interior.

Ella, la vida, que faci el que vulgui,
perquè dins nostre la sentim,
no som els propietaris de la vida,
però sí els protagonistes de poder
estimar-la.

Enric Cots        diumenge, 10 de juliol de 2016


Temps d’esperança
Si em surt un poema és que estic viu
si em flueixes les paraules és que tinc
il·lusions
si tinc pensaments és que hi ha persones
que estimo
si hi ha persones que estimo, és que estic
agraït a la vida
si m’arriba a dins una mirada, m’arriba un
perfum de molts colors
si escolto els batecs del teu cor, que més
puc demanar, davant de tant amor!!!

Enric Cots        dilluns, 4 de desembre de 2017


La paraula amiga
Sempre quedaran paraules
que et faran sentir emocions
paraules que et faran somriure
paraules que et faran pensar
paraules que et faran treure alguna llàgrima

Sempre quedaran paraules
que et portaran records
paraules que et faran sentir melangia
paraules que t’alegraran
paraules que et donaran energies

Sempre quedaran paraules
que buscaran l’honestedat
paraules que seran sinceres
paraules que defensaran la veritat
paraules que t’ompliran de dignitat

Sempre quedaran paraules
Que arribaran al teu cor
Paraules que et faran sentir estimada
Paraules que et faran sentir acompanyada
La paraula amiga, la paraula està amb tu

Enric Cots        dimarts, 15 de gener de 2019



No em negareu que la seva humilitat, que l’honora, no és gens justificada, doncs la qualitat del seu vers demostra la talla de la seva creativitat. És per això que incorporem a l’Enric a la nostra galeria d’artistes il·lustres, i prometem formalment que anirem seguint la seva trajectòria.
Amb el seu permís, és clar.


Joan Miquel

1 comentari:

  1. Molt ben fet, Joan Miquel. Els versos d'en Enric son un constant cant a la vida -aquest molt es repeteix en moltes de les seves estrofes...- a l'amor, a l'amistat, a l'esperança...
    Una molt bona recepta, el rellegir-los, sovint.
    Gràcies, Enric, i no t'aturis. De tant en tant, regala'ns algun dels teus versos !!!.
    Una forta abraçada i ens veiem demà a la Xino-Xano.

    ResponElimina